|
 |
|
 |
Практика викладання елективних курсів у старшій школі
| |
методист | Дата: Середа, 09.09.2015, 16:41 | Повідомлення # 1 |
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 47
Статус: Offline
| Шановні колеги! Запрошуємо на цей форум усіх, кому є що сказати або є про що запитати із запропонованого на форумі питання - шляхом конструктивного діалогу ми разом будемо намагатися вирішити проблеми. Прохання не цитувати дослівно розумних книжок - чекаємо тільки на Ваш власний досвід роботи у царині профілізації, викладання елективних курсів: що вдається, які проблеми і чому вони виникають, чи є шляхи подолання... Доречними можуть бути корисні посилання на компетентні джерела інформації.
З повагою і сподіваннями на плідну співпрацю - І.Коровченко
|
|
| |
romaniuksv | Дата: Середа, 23.09.2015, 19:16 | Повідомлення # 2 |
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Статус: Offline
| Шановні колеги,кілька років тому я вела факультативний курс в 10-11 класах «Англійська література» (автори-укладачі: Юрчак В.А., методист лабораторії гуманітарних дисциплін ЧОІПОПП, Юлдашева Л.П., вчитель зарубіжної літератури Тальянківського ліцею). Знайомлячись з творами англійських письменників, учні осмислювали творчий шлях письменників, їх вклад в англійську і світову культуру. Це була можливість насолоджуватися самим процесом читання. Аналізуючи твори, діти висловлювали такі глибокі думки, що я іноді дивувалась їхній інтерпретації прочитаного. Ми дуже багато сперечалися, вчилися знаходити в тексті художні деталі, розуміти творчий задум письменника. Саме таке поглиблене вивчення літератури допомагає учням сприймати її як мистецтво слова. 22.09.2015 року я була на обласному семінарі вчителів зарубіжної літератури. Юрчак В.А. надала програми для 10-11 класів філологічного профілю, які розраховані на 3 години. При цьому вона звернула увагу на те, що вчитель може скоротити цю програму до 2-х годин, а третю годину використати для поглибленого вивчення курсу певної літератури ( англійської, французької, іспанської, тощо). Тільки програми такого курсу мають мати гриф «Затверджено…». Такі програми є в обласному методкабінеті.
Повідомлення відредагував romaniuksv - Середа, 23.09.2015, 19:26 |
|
| |
shymilenkomail5230 | Дата: Середа, 23.09.2015, 22:44 | Повідомлення # 3 |
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Статус: Offline
| Шановні колеги, у 2014-2015 н. р. в 10 класі я вела факультативний курс "Мова як генетичний код народу" (автор В. І. Цимбалюк. За книгою "Програми курсів за вибором і факультативів з української мови 8-11кл." За заг. ред. К. В. Таранік-Ткачук.-2011р). Деякі питання факультативного курсу дублювали навчальний матеріал з української мови в 10 класі, але ми знаходили нову і цікаву інформацію. Більшість тем були дослідницького, твочого характеру. Ми досліджували українські рослини -символи, магічні числа в нашій мові, походження назв місяців, днів тижня, фразеологізмів, імен, населених пунктів, вулиць та ін. Учні самостійно готували повідомлення, презентації. Під час роботи дуже допоміг додаток до журналу "Вивчаємо українську мову та літературу",який містив матеріал для лекцій, бесід, тематику рефератів та виступів.
|
|
| |
akarbiv | Дата: Четвер, 24.09.2015, 12:37 | Повідомлення # 4 |
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Статус: Offline
| Шановні колеги. Кілька років тому я вела факультативний курс "Орфографічний практикум" (автор Л.М.Кочергіна. За книгою "Програми курсів за вибором і факультативів з української мови 8-11кл." За заг. ред. К. В. Таранік-Ткачук.-2011р), який розрахований на учнів 10-11 кл. Так як учні 11 класу здаватимуть ЗНО, їм треба підвищувати рівень грамотності. Ми опиралися на вже здобуті знання з мови та свідомо їх застосовували у практичних вправах, тестах, творчих і контрольних роботах. Учні поглиблювали свої знання щодо орфографічної правильності мовлення, виробляли навички грамотного письма і орфографічної пильності, навчалися дотримуватись орфографічних правил.
|
|
| |
Lilya | Дата: Четвер, 24.09.2015, 14:14 | Повідомлення # 5 |
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 8
Статус: Offline
| Шановні колеги. Кілька років поспіль у нашій школі викладається курс за вибором "Сучасний літературний процес"(за програмою О.І.Месевря, С.І.Січкар, В.І.Пахаренка). У процесі роботи мали можливість поглиблювати знання про сучасну українську літературу. Хоч розділ вивчається в програмі української літератури, 11 клас, проте годин не вистачає, щоб охопити весь запропонований матеріал. Тому учням надається можливість ознайомитись із новинками літератури. Курс за вибором в старших класах забезпечують індивідуальні інтереси та вподобання дітей, розширюють вивчення предмету у профільних класах, формують індивідуальний підхід та орієнтують на вибір майбутньої професії. Особливу увагу звертаємо на те, щоб підготувати учня до сладання ЗНО (питання із сучасної літератури обумовленні програмою).
|
|
| |
методист | Дата: Четвер, 24.09.2015, 14:57 | Повідомлення # 6 |
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 47
Статус: Offline
| Доброго дня усім учасникам форуму. Дякую за співпрацю. Як методиста, мене цікавить таке: чи виникали проблеми з вибором того чи іншого курсу, чи враховувалися при цьому побажання учнів профільних класів - одним словом, чи було у дітей право вибору курсу за вибором? Адже від цього залежить рівень його засвоєння.
|
|
| |
Adminschool | Дата: Четвер, 24.09.2015, 15:54 | Повідомлення # 7 |
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 6
Статус: Offline
| Важливою в профільній школі є система підбору елективних курсів. Досвід показує, що при допрофільній підготовці для учнів 8 класів краще обрати розвивальні курси з ігровими елементами, які передбачають розвиток усного, писемного мовлення учнів чи розширюють їх кругозір. ("Юні мовознавці", "Цікава орфографія", "Лінгвістична лабораторія"). Для девятикласників доречними стануть курси синтаксису та пунктуації. Учням 10 - 11 класів важливою є професійна спрямованість елективних курсів ("Ділове мовлення", "Основи журналістики", "Основи літературознавства" та інші). Викладаючи курси за вибором, вчителі - предметники зустрічаються з низкою проблем. Хотілося б, щоб до програм були розроблені навчальні посібники чи методичні розробки занять. Адже учитель обирає елективний курс відповідно до уподобань, здібностей і можливостей учнів. Так, викладаючи курс за вибором "Основи журналістики", 10 клас (Автор Л.І.Денесюк), зіткнулися з недостатньою кількістю навчальної інформації з журналістики. Приходиться бувально годинами просиджувати в мережі інтерент, щоб знайти доступний для десятикласників цікавий матеріал. Актуальним в процесі відродження українського народу є вивчення курсу "Література української діаспори" 11 клас; програму до якого розробила вчитель української мови та літератури Ю.В.Піщана.
Повідомлення відредагував Adminschool - Четвер, 24.09.2015, 15:58 |
|
| |
методист | Дата: Четвер, 24.09.2015, 16:58 | Повідомлення # 8 |
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 47
Статус: Offline
| Adminschool, дякую за низку порушених проблем. Дійсно, буває важко забезпечити якість викладання курсу за вибором, коли вчитель фізично не встигає підготуватися через відсутність методичної підтримки з боку науковців. Може, не зайвим буде розглянути у цьому випадку можливості шкільних, районних, обласних творчих груп учителів - практиків?
|
|
| |
| |