Понеділок, 01.12.2025, 17:16
 Портфоліо методиста
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Наступно-перспективні звязки середньої і професійної освіти - Форум | Реєстрація | Вхід
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Наступно-перспективні звязки середньої і професійної освіти
методистДата: Вівторок, 31.03.2015, 15:31 | Повідомлення # 1
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 47
Репутація: 0
Статус: Offline
Запрошуємо до участі у дистанційному семінарі заступників директора з навчально-виховної роботи опорних шкіл освітніх округів.

Пропонуємо для вивчення та обговорення на форумі проблему "Шляхи забезпечення наступно-перспективних зв'язків між середньою та професійною освітою відповідно до обраного профілю навчання"
Ви можете поділитися досвідом, викласти власне бачення проблеми, задати питання, запропонувати шляхи вирішення проблеми...

Матеріали на допомогу учасникам - у прикріпленні.

!!! Наголошуємо: участь у форумі є обов'язковою!
Прикріплення: ______.doc (24.0 Kb) · _-.doc (71.5 Kb) · _________.doc (33.5 Kb)
 
ЛюдаДата: Четвер, 09.04.2015, 14:09 | Повідомлення # 2
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
Організаційна діяльність.
1. Прийняття плану організації допрофільної підготовки та профільного навчання (приймаємо на педагогічні раді закладу)
2. Робота зі створення інформаційної карти закладу:
 - Перелік запланованих до відкриття закладу профільних класів і класів з поглибленим вивченням української мови.
 - Інформація про педагогічних працівників, які реалізуватимуть профільне навчання.
3. Ухвалення плану педагогічного супроводу допрофільної підготовки в системі виховної роботи:
 - Батьківські збори 8-х та 9-х класів ("оцінка готовності вибору профілю"; "Ознайомлення учнів та їх батьків з особливостями перехідного етапу допрофільного навчання".)
 - Анкетування учнів 8-х та 9-х класів "життєве, соціальне та професійне самовизначення" (вересень)
 - Анкетування учнів 9- го класу "вибір профілю навчання" (травень)
 - Класні години: "Професії наших батьків". (протягом року)
 - Тиждень профорієнтації (квітень)
4. Ухвалення плану психологічного супроводу допрофільної підготовки та профільного навчання: тести, опитувальники, консультування.
5. Інформаційний бюлетень з профільного навчання та поглибленого вивчення окремих предметів у загальноосвітніх закладах району. (травень)
Інформаційна діяльність
1. Підготовка й випуск інформаційних матеріалів з допрофільної підготовки та профільного навчання (інформаційний стенд, буклет за результатами Тижня профорієнтації.
2. Інформування учнів та їх батьків.
Науково-методична діяльність
1.  Науково-методичний супровід 
 - Засідання робочої групи
2. Завдання координатора профільного навчання: організація консультацій для класних керівників 8-х та 9-х класів;
 координація діяльності  практичного психолога з організації профільної орієнтації учнів.
3. Відпрацювання шляхів переходу до профільного навчання: застосування активних методів викладання курсів за вибором, зустрічі з викладачами ВНЗ.
Аналітична діяльність
1. Аналіз попиту на профільне навчання.
2. Аналіз попиту на інформаційний супровід допровільної підготовки та профільного навчання.
 
AdminschoolДата: Четвер, 09.04.2015, 14:18 | Повідомлення # 3
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 6
Репутація: 0
Статус: Offline
Вважаю, що проблема яка запропонована для обговорення на форумі актуальна. Цікаві ідеї наскрізної освіти, де програма розвитку і освіти людини має бути індивідуальною від дитячого садочка і протягом усього життя.
      Наша школа працює в цьому напрямі. Укладені угоди про співпрацю з Катеринопільським Центром розвитку дитини «Сонечко», районним БДЮТ, Уманським гуманітарно – педагогічним коледжем ім.. Т.Г. Шевченка, Уманським державним аграрним університетом, Білоцерківським національним аграрним університетом, Черкаським національним університетом ім. Б. Хмельницького.
      Щоб не нав’язувати учням глибоке вивчення предметів, які не відповідають їх нахилам психолог і класні керівники проводять анкетування вчителів, батьків, учнів 7-9 класів для визначення індивідуальних потреб і можливостей дітей для організації допрофільного та профільного навчання. Створена достатня база для філологічного, біологічного, математичного, фізкультурного профілів, поглибленого вивчення історії та англійської мови. Як компроміс мультипрофільному закладу можливе створення профільних груп. Активізовуються творчі, фізичні та інтелектуальні можливості учнів під час залучення до спортивних змагань, творчих та інтелектуальних конкурсів, МАН.
      Випускники від психолога, педагогів отримують поради для вибору в який вищий навчальний заклад їм вступати. Спільна робота школи з ВНЗ проводиться під час підготовки наукових праць МАН, зустрічей з студентами, викладачами, днів відкритих дверей, навчання на спецкурсах, виробничої практики студентів, батьківських зборів разом з представниками ВНЗ, підготовки до вступу у ВНЗ.


Повідомлення відредагував Adminschool - Четвер, 09.04.2015, 14:20
 
LilyaДата: Четвер, 09.04.2015, 14:19 | Повідомлення # 4
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 8
Репутація: 0
Статус: Offline
Упродовж кількох років в нашій школі запроваджено еоклогічний профіль. Школа заключила угоди з Білоцерківським та Уманським ВНЗ аграрного спрямування.
Викладачі аграрних університетів тісно співпрацюють з випускниками школи:
1. На початку навчального року проводять діагностування випускників, з метою виявлення потенціальних абітурієнтів.
2. Упродовж навчального року проводять дні відкритих дверей, на які запрошують наших випускників.
3. У квітні-травні проводять тестування і на основі його  результатів пропонують вступ до ВНЗ.
4. Систематично надають інформацію про навчальний заклад у вигляді буклетів, брошур, відео-роликів.
5.  Проводять індивідуальні зустрічі з батьками майбутніх студентів.
Співпраця школи і ВНЗ проходить на достатньому рівні, тому що учні мають непогану підготовку з біології та екології. Наші випускники, без особливих проблем вступають до ВНЗ аграрного напрямку.
Проте, взаємозв'язок школи і ВНЗ можна розширити і поглибити:
- на базі класу екологічного профілю нашої школи можна створити довузівський клас ( збірний) з учнів 10-11-х класів  шкіл Катеринопільського району,
- викладачам ВНЗ слід більше показати практичну сторону знань учнів екологічного профілю, можливо спробувати ввести практику на базі ВНЗ чи профільного підприємства.
- викладачі ВНЗ повинні приділити увагу і класам з поглибленим вивченням майбутнього профілю (8-9-і класи:  поглиблене вивчення біології ), тобто робити анкетування, можливо тестування,
 
методистДата: П`ятниця, 10.04.2015, 08:53 | Повідомлення # 5
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 47
Репутація: 0
Статус: Offline
Шановні колеги, будь ласка, не обмежуйтесь відписками, запропонуйте практичні шляхи співпраці з вищими навчальними закладами!!! Хто, на вашу думку, повинен ініціювати цю співпрацю - школи чи ВНЗ? Адже усі розуміють, що фактично те, що ми називаємо "співпраця", не що інше як формалізм. Такий "зв'язок" не має абсолютно ніякого реального впливу на підготовку учнів профільних класів. Я вважаю, що підписання угоди повинне давати школі шанси і переваги, а професійні заклади ця угода повинна зобов'язувати надавати у повному об'ємі відповідну допомогу. Право школи - вимагати цього від ВНЗ, з яким підписана угода! Обирайте форми діяльності, які вам найбільше підходять, і звертайтеся до профільних закладів вищого ступеня з ініціативою. Тоді це дійсно буде взаємно корисно.

Людмило Миколаївно! Організаційна, інформаційна, науково-методична робота у школі - це робота школи, а де ж співпраця з ВНЗ?!!! Якщо є досвід - поділіться, якщо немає - подумайте разом з колективом, учнями, батьками як її організувати.
 
LilyaДата: П`ятниця, 10.04.2015, 14:51 | Повідомлення # 6
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 8
Репутація: 0
Статус: Offline
Так, я повністю згоден з методистом. Школа повинна бути ініціатором реального зв'язку з ВНЗ. В значній мірі, зв'язок школи і ВНЗ має чисто формальний характер. Викладачі виконують своє завдання. А реального прямого шляху від школи до конкретного ВНЗ немає. Випускник обирає іноді той шлях, куди легше вступити. Я все-таки, переконаний, що якби були довузівські профільні класи і закінчення цього класу є прямий шлях у ВНЗ, тоді б співпраця мала б реальний зміст. Якби останній рік навчання  у школі профільного класу, мав би зміст і статус підготовчих курсів до вступу у ВНЗ, якби результати випускних іспитів з профільних предметів мали б значення як вступних - тоді б підготовка учнів до вступу у ВНЗ починалась б з 8-го класу. Крім того, бажано, щоб ВНЗ брали до уваги результати олімпіад та роботи в МАН випускника -  тоді рівень якості підбору учнів у ВНЗ був би дуже високим і ефективним.
   Ініціаторм цього повинна бути школа, батьки, Ценр зайнятості населення.
 
OVAДата: П`ятниця, 10.04.2015, 16:24 | Повідомлення # 7
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
     
Послідовність,наступність і узгодженість в освітніх програмах. Це є головною передумовою
подальшого успішного навчання учня, як студента ВНЗ. Для досягнення наступності в системі «школа – ВНЗ», на мою думку, необхідно використовувати потенціал ВНЗ, активізовувати творчі та інтелектуальні можливості учнів, надаючи їм професійну спрямованість та з`ясувати тематику й обсяг засвоєної
додаткової інформації (за рахунок спецкурсів і факультативів), необхідної для вступу в обраний ВНЗ. Також ефективною формою взаємодії школи з вузом  є спільне проведення або  участь в науково-практичних конференціях, семінарах, олімпіадах, конкурсах. А також запорукою ефективності партнерства шкіл та університетів є готовність учителів здійснювати спільну діяльність.
      Наш навчальний заклад має власний почерк –теплі взаємини учнів, батьків і вчителів, які
об’єднані єдиною метою – виховувати Талановите Ерудоване Молоде Покоління. Учні мають змогу поглиблено вивчати математику та розширювати освітній кругозір з економічних дисциплін, а також вивчати курси за вибором. Це дає їм можливість швидше адаптуватись до навчання у ВНЗ. Налагоджено співпрацю з такими ВНЗ: Київським інститутом банківської справи, Київським університет ім.Драгоманова,
Черкаським університетом ім.Б.Хмельницького, Уманським аграрним університетом, Переяслав-Хмельницьким педагогічним університетом та ін. Учні відвідують ВНЗ при проведенні днів відкритих дверей, беруть участь у конкурсах, олімпіадах запропонованих ВНЗ. Викладачі  КІБСу  проводять заплановані виїзні лекції у нашому закладі.
       Загальною проблемою, на мою думку, є географічна віддаленість ВНЗ від ЗНЗ нашого району
та  низька зацікавленість викладачів ВНЗ у співпраці з сільськими школами. Хоча, можливо, нова версія "Закону про вищу освіту" буде спонукати всі сторони до цієї співпраці.


Повідомлення відредагував OVA - П`ятниця, 10.04.2015, 16:27
 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук:

Copyright MyCorp © 2025
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz