|
 |
|
 |
|
Як не зашкодити дитині
| |
| petrakivka-nvk | Дата: Четвер, 24.09.2015, 10:30 | Повідомлення # 16 |
|
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 4
Статус: Offline
| Хочу підримати думку методиста,про те ,що робота з обдарованою дитиною у сільській місцемості відрізяється від роботи у в великому місті. Перед учителем насамперед постає завдання у повному задоволенні запитів обдарованої дитини у поглибленому виивчені предмета серед звичайних дітей,звичайної програми.По-друге,вчителеві потрібно запобігти розвитку в обдарованої дитини переоцінки своїх можливостей.У роботі з цією категорією учнів вчителю потрібно не тільки створити сприятливі умови для їх розвитку на уроках і в позаурочній діяльності, а й психологічно готувати до наполегливої праці. Вони мають усвідомити, що розвинути здібності й досягти успіху можуть лише ті, хто готовий подолати труднощі. Брак таланту пояснюється не збідненою людською природою, а відсутністю сильних натур, здатних виявити мужність, наполегливість, сувору дисципліну в самоосвіті — самовихованні, в критичному самоосмисленні загальноприйнятих норм, стереотипів, у захисті нового.
|
| |
|
|
| Lilya | Дата: Четвер, 24.09.2015, 13:18 | Повідомлення # 17 |
|
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 8
Статус: Offline
| Працюючи довгий час у школі, можу з певністю сказати, що обдарованість дитини залежить від трьох основних факторів: 1. Генетична спадковість, тобто природні здібності дитини (здатність до ефективної діяльності у певному напрямку). 2. Навколишнє середовище, тобто наявність школи, вчителів, у яких дитина може розвинути свої природні задатки. 3. Умови сімейного виховання, в яких особа буде відчувати підтримку і допомогу батьків. Поєднання всіх факторів дає успішний результат. Обдарованість сама не може існувати.Її треба розвивати. Головна роль у розвитку дитини належить школі. Поряд з вимогливістю, вчителю важливо турбуватись про позитивний стан учня. Адже обдарована дитина, в значній мірі, вразлива, гостро сприймає критику в свою адресу. Батьки в більшості випадків перебільшують можливості своїх дітей. Їм потрібно реально зважити потенціал учня. В цьому їм повинні допомоготи вчителі. Крім того, педагогам потрібно бути готовим до особливої поведінки обдарованої дитини, адже поведінка геніїв відрізняється від поведінки інших людей.
|
| |
|
|
| методист | Дата: Четвер, 24.09.2015, 14:34 | Повідомлення # 18 |
|
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 47
Статус: Offline
| petrakivka-nvk, дякую за розуміння. Дійсно, переоцінка своїх можливостей (і дуже часто - "дякуючи" саме дорослим) - це один із каменів спотикання для дитини, яка поки що не готова до адекватної самооцінки. Тому погоджуюсь - вчителі повинні не тільки використовувати можливості дитини, але у першу чергу готувати їх до відповідного сприйняття поразки. Таким чином дитина позбавиться у майбутньому багатьох проблем, у тому числі і психологічних, і соціальних.
|
| |
|
|
| методист | Дата: Четвер, 24.09.2015, 14:47 | Повідомлення # 19 |
|
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 47
Статус: Offline
| Lilya, Ви дійсно назвали вагомі фактори, які впливають на розвиток обдарованості. Звичайно, їх більше- наприклад, стан здоров'я учня (особливо дітей з обмеженими фізичними можливостями); соціально-економічні умови проживання тощо... Особливим фактором вважаю (не боюся повторитися) неможливість прояву в існуючій системі освіти спеціальної обдарованості - школі в основному потрібні діти з академічною обдарованістю. А куди діватися іншим, особливо в умовах сільської місцевості?
|
| |
|
|
| tanyushazholomko92 | Дата: П`ятниця, 25.09.2015, 22:02 | Повідомлення # 20 |
|
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Статус: Offline
| У дослідженнях провідного українського психолога І. Беханаголос ставиться на тому, що повноцінний розвиток особистості дитини може відбуватися лише тоді, коли вона стає суб’єктом практичної діяльності. Сучасне позашкілля є саме тим освітньо-виховним простором, де діти мають змогу постійно реалізовувати набуті під час занять,котрі дитина обрала відповідно до своїх інтересів, знання. Організація роботи з обдарованими дітьми в умовах нашогозакладу спрямована на виявлення, розвиток, підтримку потенціалу кожного вихованця. Такожнашим колективом сформовано систему роботи з розвитку творчих здібностей вихованців, формування у них стійкої внутрішньої мотивації до творчої діяльності, збагачення досвіду комунікативно-творчої діяльності, формування позитивної «Я–концепції» особистості. Що в свою чергу сприяє не лишесамореалізації вихованців у обраних ними видах навчально-творчої діяльності, а і їхній соціальній адаптації.
|
| |
|
|
| snigurlyubov | Дата: П`ятниця, 25.09.2015, 22:10 | Повідомлення # 21 |
|
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Статус: Offline
| Я повністю згодна з lilya, обдарованість дитини залежить саме від тих трьох факторів, але ж, зауважу, що на 100 дітей припадає лише 1 обдарована (це статистика), всі інші - просто здібні діти, адже, погодьтеся, обдарована дитина концентрує увагу, здебільшого, на своєму захопленні і практично виключає заняття тим, що її не цікавить, а здібні діти, навпаки, намагаються вхопити все (не без допомоги дорослих, як батьків, так і вчителів). Я згодна з висловлюваннями колег, що робота в сільській малокомплектній школі дуже відрізняється від роботи у великому ЗНЗ (тут присутня конкуренція, яка рухає прогрес). Але, мушу зауважити, що майже всі генії вийшли з села. Просто, на мою думку, нам варто добре реформувати не тільки середню, а й вищу школу і дати дітям можливість розкритися, а не навантажувати ще більше обдаровану чи здібну дитину і тим самим втискати її в рамки. Обмежена обдарованість приречена, вона практично не розвивається. А ще - дати можливість вчителю просто працювати з дітьми, відкривати їх, а не "звітувати", "брати участь", "досягати"..... Дякую за розуміння.
|
| |
|
|
| wildstrawberryteam | Дата: Вівторок, 15.04.2025, 13:15 | Повідомлення # 22 |
|
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 4
Статус: Offline
|
|
| |
|
|
| |