|
 |
|
 |
Як не зашкодити дитині
| |
методист | Дата: Понеділок, 14.09.2015, 16:30 | Повідомлення # 1 |
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 47
Статус: Offline
| Шановні колеги! Запрошую до діалогу усіх, хто небайдужий! Немалий досвід роботи у царині обдарованості виявив парадокс: чим більше ми "виховуємо" та "розвиваємо" обдарованих дітей, тим більше у них і в школі, і у дорослому житті виникає проблем - психологічних, соціальних, особистісних... Чи таке можливе і чому таке можливе? Що ми, дорослі, робимо не так?
Чекаємо на Вашу активну участь у розмові.
|
|
| |
natalie1961 | Дата: П`ятниця, 18.09.2015, 20:42 | Повідомлення # 2 |
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 6
Статус: Offline
| Головне у вихованні обдарованої дитини не амбіції батьків, а пізнавальний розвиток , який впливає на розкриття її таланту. Розвиток здібностей повинен бути повязаний з формуванням інтересу до предмета , що вивчається, тому повинен формуватися пізнавальний інтерес дитини, а не створюватися відраза до вивчення обраного предмета. Дитина може займатися поглибленим вивченням 1-2 предметів. В умовах сільської школи обдаровані діти вивчають більшість предметів академічно і тому не зосереджуються на вивченні обраного.
|
|
| |
методист | Дата: Вівторок, 22.09.2015, 14:39 | Повідомлення # 3 |
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 47
Статус: Offline
| На жаль, амбіції дорослих - це не тільки амбіції батьків, які бачать своїх дітей геніями і намагаються тиснути на них, щоб це визнали й інші. Дуже страшно, що таких учнів постійно використовують і вчителі: згадайте "непедагогічні" війни у своїй школі за можливість заробити бали у рейтингу перед атестацією, коли одну і ту ж дитину "вербують" до свого предмета, не питаючи, що ж наразі хоче сам обдарований школяр? Мова йде про дитину, у якої академічна обдарованість яскраво проявилася. Легше сказати: такий у нас підбір учнів цього року, що нікого й вибрати. Але обдарованим "користуються" і наступного року, і наступного, і наступного - поки не закінчить навчання у школі... Про яку любов до предмета може йти мова при такій експлуатації? А тим часом є діти із прихованою обдарованістю (це може бути з різних причин), проте з ними треба добре поморочитися, перш ніж вони відкриються саме у цьому предметі... Заперечте мені - буду рада почути, що помиляюся.
|
|
| |
valyaskibenko | Дата: Середа, 23.09.2015, 12:14 | Повідомлення # 4 |
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Статус: Offline
| Головним аспектом у вихованні обдарованої дитини є спілкування. Обдаровані діти дуже часто шукають спілкування з дорослими(батьками,вчителями), бо ті розуміють їх краще, ніж однолітки. Якщо дитина виростає в сімї де моральні цінності на високому рівні, то ця дитина буде завжди впевненою в собі та в своїх силах.
|
|
| |
petrakivka-nvk | Дата: Середа, 23.09.2015, 12:44 | Повідомлення # 5 |
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 4
Статус: Offline
| Цілком згідна з попередніми дописувачами.В нашій роботі , ми дорослі,частіше заспокоюючи свої педагогічні амбіції більш використовуємо академічну обдарованність дитини , ніж розвиваємо її. Ми постійно повинні памятати , що обдарована дитина - це особлива дитина,тому потрібно не тільки розвивати,але й виховувати особливі психологічні,соціальні ,особистісні якості,які допоможуть утвердитися в подальшому життіі,а не будуть постійно дитину стримувати. Найважливіше в роботі з обдарованими дітьми , ,діяти в інтересах самої дитини,не навязувати своє бачення,а зрозуміти .що інтереси дитини найголовніші.
|
|
| |
vgtsomenko1961 | Дата: Середа, 23.09.2015, 12:45 | Повідомлення # 6 |
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Статус: Offline
| Всі діти, в переважній більшості, в житті- успішні. Але в очі часто потрапляють ті "виключення з правил", коли дитина навчається не дуже добре, але в житті досягає успіху. На мою думку, основною причиною низької успішності учня є відсутність мотивації в навчанні. Для прикладу, учень в школі не може освоїти математику, вивчити правила, висловити свою думку. Але в дорослому житті, придбавши наприклад автомобіль, він успішно здає екзамен з правил дорожнього руху та добре розбирається в будові автомобіля. Тому що бажання мати автомобіль, було ефективною мотивацією для оволодіння непростим багажем знань і вмінь. Отже: УСПІХ = МЕТА + ДІЯ
|
|
| |
методист | Дата: Середа, 23.09.2015, 12:53 | Повідомлення # 7 |
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 47
Статус: Offline
| valyaskibenko, я повністю з Вами погоджуюсь, проте брак спілкування у родині - це лише один аспект у цілій системі проблем обдарованості, пов'язаних із дорослими. Є й інші, коли тиск на дітей здійснюється, наприклад, у неблагополучних чи малозабезпечених сім'ях з метою "заробити " на обдарованості дитини - її змушують брати участь у всіх без виключення конкурсах, де є певна винагорода. Дорослі часто безцеремонно вдираються у світ дитинства зі своїм баченням, своїми потребами, відмовляючи дитині чи підліткові у власному виборі. І мотив доволі "моральний": ти ж повинен допомагати нам з татом вас прокормити! Як Вам таке спілкування? А якщо раптом перемогти не вдалося, що ця дитина буде відчувати - провину перед батьками?..
|
|
| |
методист | Дата: Середа, 23.09.2015, 14:13 | Повідомлення # 8 |
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 47
Статус: Offline
| vgtsomenko1961, дякую за те, що підняли цю проблему. Проте приклад, на мій погляд, не досить вдалий. Можна запастися набором механічно відшліфованих умінь, професійних навичок, щоб мати "успіх" в обраній царині діяльності. Тільки при чому тут обдарованість? Успішність у навчанні обдарованих учнів у школі, на жаль, багато в чому залежить і від учителя, і від існуючої системи освіти. Обдаровані діти мислять нестандартно, проте це, як правило, ніким не враховується: підганяють усіх під стандарт "правильно-неправильно", а для таких знань не потрібно бути обдарованим... Такі діти стають у конфронтацію з оточуючими, що часто примушує їх придушувати свої творчі потреби - це веде до особистісного руйнування або до агресії, апатії, депресії...
|
|
| |
методист | Дата: Середа, 23.09.2015, 14:51 | Повідомлення # 9 |
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 47
Статус: Offline
| petrakivka-nvk, вітаю дуже ваше бажання захистити обдаровану дитину, адже це дійсно група ризику. Але які саме умови Ви пропонуєте для її підтримки? Діти живуть у системі стереотипів, створених дорослими, і для обдарованих дітей це більша психологічна травма, ніж для так званих "звичайних". Один із таких стереотипів дорослого світу - потрібен тільки успіх! Ми привчаємо до цього дітей, бо нам так вигідно. В результаті не зовсім "доросла " психіка молодих людей реагує відторгненням, адже треба вміти і програвати. Вони не вміють, тому опускають руки, не прагнуть боротися за високі досягнення, боячись знову пережити невдачу. Запрограмованість тільки на перемогу - один із сильних факторів впливу на психічне здоров'я дитини, а в майбутньому - і дорослої людини.
|
|
| |
annatsomenko | Дата: Середа, 23.09.2015, 14:52 | Повідомлення # 10 |
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Статус: Offline
| В концепції системи освіти Українизакладена європейська модель розвитку освіти щодо виявлення обдарованості і спрямування здібностей учнів в русло розвитку їх талантів. Проте,обговорюючи вчора на засіданніпедагогічної ради ліцею питання: «Обдарована дитина. Ризики впливу на її особистість» зійшлися на думці,що реалії не складаються на користь розвитку особистості в рамках навчальнихдіючих програм. Все ж, якби дитині була надана можливість обирати профіль навчання за бажанням,щоб вона не була «заручником» різних обставин, то вона не розпорошувалась б на безліч «всього». Не було б «непотрібних змагань» перетягування учнів з школи в школу, а була б чітко сформована організація з успішних педагогів та учнів,які б йшли до них по знання,не долаючи непотрібних перешкод. Наявність професійних кадрів, які єлевовою часткою успіху в сприянні розвитку обдарованої дитини, це, на мою думку, і є секрет успіху самої дитини. Та це ще одна окрема і вже, на жаль, болючатема в учительській спільноті.
|
|
| |
методист | Дата: Середа, 23.09.2015, 14:56 | Повідомлення # 11 |
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 47
Статус: Offline
| Дуже жаль, що у розмові не беруть участі практичні психологи, соціальні педагоги, батьки...
|
|
| |
методист | Дата: Середа, 23.09.2015, 15:25 | Повідомлення # 12 |
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 47
Статус: Offline
| annatsomenko, мені Ваш біль також близький, і справа не тільки у неможливості вибору профілю - якраз у Вашому закладі це обумовлено умовами прийому. Але щодо діючих програм навчання - це дійсно катастрофа. Я переконана, що обдарована дитина взагалі повинна навчатися за індивідуальною програмою, що ніколи не враховувалося нашим глибокоповажним міністерством, а, як наслідок, і школою. Такий підхід ставить учителя перед вибором: навчати обдарованих, як усіх, чи самостійно докладати зусиль для диференціації діючих програм. Звичайно, більшість іде по шляху найменшого спротиву - "чому саме я повинен перейматися цією проблемою?" А іноді у нас, дорослих, при всій нашій професійності просто не вистачає власної нестандартності мислення і дій...
|
|
| |
Lola | Дата: Середа, 23.09.2015, 15:31 | Повідомлення # 13 |
 Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Статус: Offline
| методист, здравствуйте, работаю психологом в общеобразовательной школе в большом городе, стаж работы 12 лет. Сейчас искала необходимую информацию по одаренности, и случайно попала на Ваш форум.
Скажу честно, прошлась по переписке и остались очень неприятный осадок от Ваших коментариев к сообщениям учасников форума. 1. В участников чувствуется практика работы с детьми, у Вас какая практика? 2. Все то в чем Вы упрекаете участников, Вы сами же делаете (просто пересмотрите переписку, всех ставите в рамки, и к тому же свои)
Возможно, это чисто мое мнение, но не смогла "пройти мимо"
P.S. "Дуже жаль, що у розмові не беруть участі практичні психологи, соціальні педагоги, батьки..." я их в чем-то понимаю %)
|
|
| |
методист | Дата: Середа, 23.09.2015, 16:01 | Повідомлення # 14 |
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 47
Статус: Offline
| Lola, дякую за честь. Якщо Ви психолог із великим стажем роботи у великому місті, то мені не дуже зрозумілі Ваші зауваження щодо моїх "коментарів" - ведеться діалог зацікавлених сторін, у якому я, як організатор форуму, маю право висловлювати і свої думки з приводу проблем, яких Ви, може і не розумієте - для цього треба працювати у такому невеличкому районі, як наш - із малокомплектними школами, недоукомплектованими необхідними педагогічними кадрами і зі слабкою матеріально-технічною базою і т.д., і т.п. А щодо "ставите в рамки" - перечитайте ще раз усю переписку, може, як практичний психолог, помітите: кожний мій "коментар" - це просто окреслення можливих проблем, які потребують обговорення... Дуже бажаю Вам якомога глибше опанувати наболілі проблеми обдарованості - такі діти потребують Вашої підтримки.
|
|
| |
Adminschool | Дата: Четвер, 24.09.2015, 10:19 | Повідомлення # 15 |
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 6
Статус: Offline
| В наш час обдаровані діти викликають посилений інтерес науковців та практиків по питанню обдарованості. Академічно обдаровані діти демонструючи визначні здібності в процесі свого розвитку стикаються з низкою проблем пов’язаних з їх психологічними, особистісними, пізнавальними, емоційними характеристиками. Такі діти входять до «групи ризику». В академічно обдарованих дітей спостерігається втомлюваність, роздратування, пасивність, висока тривожність, емоційні та невротичні розлади, можуть розвиватися депресивні стани. Тому в роботі з такими дітьми у вчителя на уроці має бути атмосфера взаємодопомоги та педагогічної підтримки. Навчання дітей має бути цікавим та не перевантажуючим.
Повідомлення відредагував Adminschool - Четвер, 24.09.2015, 10:21 |
|
| |
| |