Вівторок, 29.07.2025, 01:40
 Портфоліо методиста
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Майстер-клас - Форум | Реєстрація | Вхід
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 2
  • 1
  • 2
  • »
Майстер-клас
методистДата: Понеділок, 30.03.2015, 11:32 | Повідомлення # 1
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 47
Репутація: 0
Статус: Offline
Пропонуємо для участі та обговорення майстер-клас учителя вищої категорії Катеринопільської ЗОШ І-ІІІ ст. №1 Ткаченко Світлани Миколаївни з проблеми "Мотивація навчальної діяльності учнів 7 класу на уроках світової літератури за новою програмою".

Теоретичні матеріали на допомогу вчителю та майстер-клас - у прикріпленні.

!!! Наголошуємо: активна участь у форумі в обов'язковому порядку зараховується як підвищення кваліфікації у міжатестаційний період та заноситься до методичного паспорта вчителя, що атестується.
Прикріплення: ___.doc (97.5 Kb) · ________.doc (69.0 Kb) · __.doc (84.0 Kb) · Phorma_vplivu_n.docx (26.0 Kb) · 2166165.rar (136.6 Kb)
 
greshnik1515Дата: Середа, 01.04.2015, 15:20 | Повідомлення # 2
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 2
Репутація: 0
Статус: Offline
Мені сподобався запропонований Світланою Миколаївною  матеріал до уроків  в 7 класі за новою програмою. Це можна  використовувати уже в наступному році, а дещо і в  поточному році. Я здебільшого використовую прийом створення проблемної ситуації. Їноді  за допомогою цікавих фактів або знайомства з твором на прикладі одного найбільш, на мій погляд, цікавого епізоду намагаюся привернути увагу до навчального матеріалу. В 11 класі  часто використовую прийом аналогії, проводжу паралель між сьогоднішніми подіями в світі і тим, як у  творі, який пропонується для вивчення, зображується подібна ситуація. Учні зацікавлюються і  їм стає більш зрозумілою проблема, що вирішується письменником. У 7 класі, звичайно, простіші завдання потрібно ставити. Головне - зацікавити, спонукати до навчання, а якими методами і прийомами - це вже не важливо. У кожного є свої.
 
YaloДата: Середа, 01.04.2015, 19:03 | Повідомлення # 3
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
Висловлюю подяку за теоретичний матеріал на тему " Мотивація навчальної діяльності учнів"  та майстер- клас,запропонований вчителем Ткаченко С.М. Вважаю, що надана інформація є актуальною і допоможе вчителю- літератору у його практиці. На мою думку, внутрішня мотивація школяра дуже важлива, адже ніхто ( ні доросла людина, ні тим паче дитина) не полюбляє працювати " з - під палиці", примусово. Навчальний процес має заохочувати, надихати, зацікавлювати, створювати  необхідні умови для творчості. Із своєї, не досить довгої практики, можу навести ті прийоми та методи, що дозволяють викликати позитивний настрій в учнів 5- 7 класів, формують мотивацію навчання. Так, при вивченні біографічних відомостей письменника можна застосовувати метод " Гронування", метод " Розкажи про поета за його віршем", " Інтерв'ю з письменником",  " 3 факти, що мені запам'яталися" тощо. При вивченні поетичних творів - " вільне письмо", " асоціативний ланцюжок", " словесне малювання", " ключові слова", " характеристика ліричного героя",
" історія одного вірша" та інші. При вивченні прозових творів - " проблемні запитання", технологія " незавершене речення", прийом " займи позицію", інтерактивна вправа " дерево рішень", літературні диктанти, гра " так чи ні", гра " впізнай героя". При характеристиці літературних персонажів можна застосувати метод " Я - літературний герой", створення анкет, досьє на героїв, складання карт - подорожей героя, створення ланцюжків
" Вчинки персонажа", сенканів, прийому " Кола вена". Доречним є проведення на уроках літератури рубрики" Літературні цікавинки" або " Цікаво знати". Учні середньої ланки полюбляють створювати ілюстрації до твору, готувати повідомлення на задану тему,  із захопленням беруть участь в різноманітних інсценізаціях, вікторинах, конкурсах. Значну роль у мотивації навчальної діяльності учнів відіграє позакласна робота , наприклад, проведення предметних тижнів.
 
LilyaДата: Середа, 01.04.2015, 20:24 | Повідомлення # 4
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 8
Репутація: 0
Статус: Offline
Висловлюю подяку за поданий матеріал на тему "Мотивація навчальної діяльності учнів" та Майстер-клас, запропонований вчителем Ткаченко С.М.
Цей матеріал частково використовую у власній практиці. Зокрема -мотивація навчальної діяльності шляхом використання творчих завдань (написання віршів)

Е.Портер "Полліанна" 5 клас
"А "Гра в радість" зараз є ?
Яка зігріває душу і захоплює мене.
Подаруй нам, Боже, іншеє життя
І навчи сприймати все без каяття.

М.Твен "Пригоди Тома Сойєра" 5 клас
"Де ж Том Сойєр сьогодні ?
Озовись, підійди,
І вдалекій печері
Каганець запали!
      Свою щиру усмішку
      Подаруй же ти нам
      Прихисти учсіх діток
      І згорьованих мам !

Л.Керролл "Аліса в Країні Див" 5 клас
Я хочу в Задзеркалля
Туди, де дивний світ
Ніхто там не стріляє
І не кричить услід
      Багато різних звірів
      Живуть у мирі там
      Люблю Вас Льюїс Керролл
      І дякую я Вам

М.Гоголь "Тарас Бульба" 7 клас
Рвуть країну на куски
Бачиш це, Тарасе ?
То прийди, допоможи!
І Андрію розкажи
Встаньте силою страшною
За міста і села
Щоб Вкраїна усміхнулась
Як дівча веселе!

Вдячна за методичні рекомендації, щодо різних форм домашнього завдання учням  - обов'язкового та варіативного.
У своїй практиці часто використовую рольові ігри та інсценізацію. У старших класах - уроки-семінари, уроки-диспути.
 
методистДата: Четвер, 02.04.2015, 08:41 | Повідомлення # 5
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 47
Репутація: 0
Статус: Offline
Шановні колеги, прошу звернути увагу на те, що мотивація - процес "цілоурочний", необхідно не тільки зацікавити учня на початку уроку, але й підтримувати це зацікавлення і пролонгувати на наступний урок. Арсенал мотиваційних засобів, запропонований Світланою Миколаївною, варіативний, тому може бути використаний  за вашим вибором на різних етапах уроку.
Теоретичний матеріал, розміщений у прикріпленні, допоможе вам більш цілеспрямовано організувати мотиваційну діяльність учнів протягом усього уроку.
 
методистДата: Четвер, 02.04.2015, 10:58 | Повідомлення # 6
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 47
Репутація: 0
Статус: Offline
Lilya, Ваш прийом цікавий, проте, на мій погляд, запропоновані для прикладу учнівські творчі роботи носять надто відсторонений від твору, що вивчається, характер і можуть у даному випадку служити емоційним фоном уроку. Але і це також дуже важливо для мотивації навчання, тому дякую за ідею. Просто вчителеві потрібно в окремих випадках конкретизувати завдання (наприклад, написати вірш - психологічний портрет героя тощо). І ще - бажано організовувати у парах взаємне редагування творчих робіт на предмет відповідності змісту твору та учнівської грамотності (метод делегування).
 
kathurlyubovДата: Четвер, 02.04.2015, 16:00 | Повідомлення # 7
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
Мені сподобався матеріал, запропонований Світланою Миколіївною, адже питання мотивації навчальної діяльності є дуже актуальними сьогодні. Я теж використовую в своїй практиці такі прийоми і методи, як "Вільний мікрофон", "Знайти відповідності", "Так чи ні", "Бліц-опитування", " проблемні запитання ", "назакінчене речення", "Гронування" та ін. Особливу увагу намагаюся звертати на зв'язок твору з життям, як би вчинив герой того чи іншого твору сьогодні, як би вчинили учні, опинившись на місці героя, бо  на уроках літератури учні вчаться жити, формується їх особистість.
 
LilyaДата: Четвер, 02.04.2015, 18:57 | Повідомлення # 8
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 8
Репутація: 0
Статус: Offline
Дуже вдячна за зауваження та поради і згодна, що у моєму випадку використаний більш емоційний фон уроку. Та дітям було дано завдання, після вивчення творів,  звернутися до героїв і попросити допомоги, щодо вирішення складних сучасних суспільних подій в Україні. Тут застосовується внутрішня мотивація: задоволення від створення своєї поезії, інтерес, радісне збудження, позитивний психологічний  стан. Учні відчувають особисту зацікавленість, у них виникає віра в себе
   Дякую за підказку, щодо редагування творчих робіт.
   Використовую рольові ігри, мета яких - перевірити рівень засвоєння змісту творів, удосконалювати навички творчого переказу, тексту з елементами характеристики персонажів твору, відпрацьовувати вміння складати запитання за прочитаним, розвивати комунікативні навички, творчу уяву, образне мислення, усне діалогічне мовлення.
 
методистДата: П`ятниця, 03.04.2015, 08:43 | Повідомлення # 9
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 47
Репутація: 0
Статус: Offline
Друзі, хотілося б отримати не тільки слова вдячності, але і більш конструктивний підхід до отриманої інформації: які методики і прийоми виявилися для вас новими, чи є вони, на ваш погляд, ефективними, на якому етапі уроку тощо...
 
AdminschoolДата: П`ятниця, 03.04.2015, 09:54 | Повідомлення # 10
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 6
Репутація: 0
Статус: Offline
Yalo, Погоджуюсь з вами про важливість внутрішньої мотивації, тому мені й імпонує висловлювання: «Учитель - це скрипаль дитячих сердець, як поведе смичком таку мелодію й почує». Я переконана, що мотивація і є тим смичком але повести його потрібно так, щоб лише вплинути на формування в учнів мотиваторів (інтересів, здібностей, очікувань, схильностей, моральних норм тощо), які використовуватимуться для самоформування мотивів, тобто внутрішньої мотивації.

Додано (03.04.2015, 09:54)
---------------------------------------------
Шановні колеги! В обговоренні ми майже відповіли на питання анкети для вчителя. Хотіла б звернути вашу увагу на те, що у віці від 9 до 15 років на поведінку і навчання впливає основний мотив – потреба визнання іншими людьми. Мотиваційний вплив здійснюється через оцінку, увага підтримується за рахунок цікавого матеріалу і можливості брати участь у роботі (висловлювати особисту точу зору). У віці від 15 до 17 років посилюється роль соціальних мотивів на основі власного світобачення та ціннісних орієнтирів. З’являється інтерес до того, що допоможе у майбутньому житті та професійному зростанні. Провідними мотивами виступають бажання продемонструвати свою неповторність.
Можливо до анкети для вчителя ви запропонуєте свої запитання.

Повідомлення відредагував Adminschool - П`ятниця, 03.04.2015, 09:52
 
galinavoznosimenkoДата: П`ятниця, 03.04.2015, 12:26 | Повідомлення # 11
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Висловлюю подяку за теоретичний матеріал на тему " Мотивація навчальної діяльності учнів"  та майстер- клас,запропонований вчителем Ткаченко С.М. Вважаю, що надана інформація є актуальною і допоможе вчителю у його практиці. На мою думку, внутрішня мотивація школяра дуже важлива.  Навчальний процес має заохочувати, надихати, зацікавлювати, створювати  необхідні умови для творчості. Із своєї, не досить довгої практики, можу навести ті прийоми та методи, що дозволяють викликати позитивний настрій в учнів 5- 7 класів, формують мотивацію навчання. Так, при вивченні біографічних відомостей письменника можна застосовувати метод " Гронування", метод " Розкажи про поета за його віршем", " Інтерв'ю з письменником",  " 3 факти, що мені запам'яталися" тощо. При вивченні поетичних творів - " вільне письмо", " асоціативний ланцюжок", " словесне малювання", " ключові слова", " характеристика ліричного героя", 
" історія одного вірша" та інші. При вивченні прозових творів - " проблемні запитання", технологія " незавершене речення", прийом " займи позицію", інтерактивна вправа " дерево рішень", літературні диктанти, гра " так чи ні", гра " впізнай героя". При характеристиці літературних персонажів можна застосувати метод " Я - літературний герой", створення анкет, досьє на героїв, складання карт - подорожей героя. Доречним є проведення на уроках літератури рубрики" Літературні цікавинки" або " Цікаво знати". Учні середньої ланки полюбляють створювати ілюстрації до твору, готувати повідомлення на задану тему,  із захопленням беруть участь в різноманітних інсценізаціях, вікторинах, конкурсах. Значну роль у мотивації навчальної діяльності учнів відіграє позакласна робота , наприклад, проведення предметних тижнів.
 
НаталіяДата: П`ятниця, 03.04.2015, 14:33 | Повідомлення # 12
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Висловлюю подяку за теоретичний матеріал на тему " Мотивація навчальної
діяльності учнів"  та майстер- клас,запропонований вчителем Ткаченко
С.М. Я вважаю, що мотивація до навчання – одна із головних умов реалізації навчально – виховного процесу. Вона не тільки сприяє розвитку інтелекту, але  є
рушійною силою удосконалення особистості в цілому. Формування мотивації у
учнів до навчально – пізнавальної діяльності є однією з головних
проблем сучасної школи.
 
методистДата: П`ятниця, 03.04.2015, 14:42 | Повідомлення # 13
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 47
Репутація: 0
Статус: Offline
Дуже прикро, що у декого із учасників форуму не тільки немає власної концепції мотиваційної діяльності, та ще й власного словникового запасу бракує. Із моєї "досить довгої практики" запевняю, що Ви (мабуть, здогадалися, хто), вибачте, ніколи не навчите своїх вихованців бути чесними і відповідальними. І мабуть, Вам треба вибачитися перед колегами - професійної етики ще ніхто не відміняв...
 
методистДата: П`ятниця, 03.04.2015, 14:50 | Повідомлення # 14
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 47
Репутація: 0
Статус: Offline
Світлано Миколаївно, на мою думку, треба було загострити увагу в анкеті для вчителя на забезпеченні мотивації на кожному з етапів уроку: вступної, поточної, заключної. Адже найчастіше учитель відводить для мотивації невеличку частинку уроку, і це, у більшості випадків, тільки його початок.
 
методистДата: П`ятниця, 03.04.2015, 14:57 | Повідомлення # 15
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 47
Репутація: 0
Статус: Offline
Наталія, хотілося б усе-таки ознайомитися і з Вашим особистим баченням вирішення "однієї з головних проблем сучасної школи"
 
  • Сторінка 1 з 2
  • 1
  • 2
  • »
Пошук:

Copyright MyCorp © 2025
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz